(LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ) 3.január 2020 - Regulácia návštevnosti v našom najväčšom lyžiarskom stredisku nabrala nový rozmer. Po zavedení flexi cien, ktorými sa prevádzkovateľ – spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s.(TMR) – snažila výškou ceny skipasov regulovať návštevnosť najmä v TOP sezóne, musela dnes pristúpiť k ďalšiemu kroku – zastaveniu online predaja skipasov.

 

V stredisku Jasná bol v piatok 3. januára o 10:00 hod z dôvodu enormného záujmu pozastavený predaj skipasov v online predaji GOPASS na daný deň. „K tomuto kroku sme pristúpili v snahe zabezpečiť pohodlie a komfort pre návštevníkov strediska, ktorí naplnili jeho optimálnu kapacitu. V takomto prípade ide biznis bokom. Namiesto bezhlavej tlačenice chceme radšej menej ľudí a bezpečnejšiu a kvalitnejšiu lyžovačku. A to aj za cenu menších ziskov. V súčasnosti máme v prevádzke viac ako 33km zjazdoviek, čo predstavuje najväčšiu ponuku lyžovačky na Slovensku. Všetci tí, ktorí si zakúpili skipasy vopred prostredníctvom online, si tak mohli užiť lyžovačku za najlepšie ceny. V stredisku boli skipasy dostupné v obmedzenom množstve v rámci klientskych centier,“ uviedol Martin Hloušek, obchodno-marketingový manažér strediska Jasná.

 

Ideálne slnečné počasie a piatok pred víkendom spôsobili, že do Jasnej už od skorého rána mierili tisícky lyžiarov a návštevníkov. Pred deviatou hodinou už boli zaplnené kapacity parkovísk v stredisku.

Práve zastavenie predaja v čase špičky zvýraznilo dôležitosť predpredaja skipasov a ich nákupu v dostatočnom časovom predstihu. „Pre klientov, ktorí si vedia lyžovačku naplánovať, to znamená nielen garanciu najlepšej ceny, ale zároveň aj lyžovačky ako takej,“ vysvetlil Hloušek.  

 

Jasná chce ďalší rozvoj

 

Na to, aby sme v Jasnej dokázali zabezpečiť komfort, pohodlie a bezpečnú lyžovačku pre väčší počet lyžiarov, sú nevyhnutné investície do rozšírenia infraštruktúry. Vybudovanie nových parkovísk, rozšírenie zjazdoviek kvôli väčšej bezpečnosti resp. otvorenie nových na rozptýlenie lyžiarov – to všetko je dlhotrvajúci a náročný administratívny proces. Ten však nedokážeme v súčasnej situácii kvôli rôznym prekážkam doviesť do realizácie tak, aby sme mali ešte vyššiu kvalitu infraštruktúry a služieb pre návštevníkov Jasnej. Práve preto sme museli pristúpiť najprv k regulácii návštevnosti flexi cenami a v prípade absolútnej špičky - tak ako sa to stalo aj dnes - aj pozastavením online predaja skipasov,” uviedol riaditeľ strediska Matej Hulej.

Premiérové obmedzenie predaja skipasov v Jasnej vníma generálny riaditeľ Tatry mountain resorts, a.s. Bohuš Hlavatý v širšom kontexte: „Chýbajú jasné pravidlá hry, chýba zonácia, ktorá by jasne definovala, kde chránime prírodu a kde je možný rozvoj. Namiesto toho je tu netransparentný systém výnimiek, ktorého dôsledkom sú absurdity typu zjazdoviek v najvyššom stupni ochrany prírody. Dáva sa nám ako príklad Rakúsko – pričom práve tam toto všetko majú – jasné pravidlá, čo sa kde môže a kde nie. U nás sa na možný rozvoj nepozeráme s rozumom a pragmaticky, ale chaoticky, emotívne a niekedy aj pokrytecky,”  uzatvára B. Hlavatý.