Slovak
Snímka z dronu ukazuje výstupnú stanicu novej lanovky Saanerslochbahn

Snímka z dronu ukazuje výstupnú stanicu novej lanovky Saanerslochbahn

Copyright: Gstaad

Prevádzkovatelia alpských lyžiarskych stredísk ani toto leto nelenili a pustili sa do budovania viacerých nových gondol, sedačkových lanoviek i vlekov, budujú sa aj četné ďalšie vylepšenia infraštruktúry. To všetko pre ešte väčšie pohodlie návštevníkov hôr v lyžiarskej sezóne 2018/2019.

Prinášama vám prehľad najzaujímavejších noviniek z alpských lyžiarskych stredísk, ktoré si už túto zimu budete môcť vyskúšať. 

 

Nové lanovky a vleky v Rakúsku

 

ISCHGL

O novinkách v Ischgli sme vás už informovali: »» Ischgl a Samnaun: Nová lanovka, zjazdovka aj reštiky. Najväčší ťahák je samozrejme nová Gampenbahn, 6-sedačková lanovka s prevýšením 924 metrov, čo je unikát dokonca aj z celosvetového hľadiska. Okrem tejto high-tech lanovky sa môžete tešiť aj na dve nové reštaurácie - jedna bude priamo pri nástupnej stanici novej lanovky a bude samoobslužná. Tá druhá bude na výstupnej stanici Gampenbahn na vrcholku, ponesie meno Gampenalpe a ponúkne 100 miest na sedenie.

Západný pohľad na vrcholovú stanicu novej lanovky Gampenbahn  - © Silvrettaseilbahn AG

Západný pohľad na vrcholovú stanicu novej lanovky Gampenbahn

Copyright: Silvrettaseilbahn AG


MAYRHOFEN

Ešte väčšie pohodlie a ešte viac zábavy na zjazdovkách sľubuje v zime 18/19 Mayrhofen v údolí Zillertal. Stredisko s akčným názvom Actionberg Penken spustí od 15. decembra novú lanovku Möslbahn. Táto 10-miestna inovatívna jednolanová lanovka najnovšej generácie, tzv. D-Line od výrobcu Doppelmayr prepojí od decembra 2018 lokalitu Mösl na Hochschwendbergu so strediskom Penken. Prepravná kapacita lanovky Möslbahn umožní prepraviť až 2000 osôb za hodinu. Na šiestich hektároch lyžiarskych terénov čaká na lyžiarov ďalšie viac ako dva kilometre zjazdoviek.

 

HOCHKÖNIG

V nadchádzajúcej zimnej sezóne sa v stredisku Hochkönig spojí to, čo k sebe aj tak už dávno patrí: Miestnu horu Natrun zo strany od Maria Alm spojí s hlavným lyžiarskym strediskom na Abergu nový lanovkový systém. Okrem lanovky na hore Natrun sa môžete tešiť na dokončenie rozostavanej zjazdovky Sonnberg a rozšírenie najmodernejšieho systému zasnežovania. Nová lanovka Sonnbergbahn, najmodernejšia 10-miestna kabínková lanovka od Doppelmayr v budúcnosti prepojí údolnú stanicu Aberg s vrcholom Natrun. Za hodinu prepraví až 2000 osôb, a to na trase dlhej 1271 metrov. Stredisko Hochkönig už odkrylo aj plány na ďalšiu zimu: Starý vlek Gabühel by mala od zimy 19/20 nahradiť supermoderná 10-miestna kabínková lanovka.

Od zimy 2018/2019 budete môcť na zjazdovky v Hochkönig nastúpiť rovno z dediny  - © Hochkönig

Od zimy 2018/2019 budete môcť na zjazdovky v Hochkönig nastúpiť rovno z dediny

Copyright: Hochkönig


KITZBÜHEL

Výnimočne nie su kitzbühelské investície zamerané na hlavné lokality Hahnenkamm a Pengelstein, ale na Kitzbüheler Horn na druhej strane Kitzbühelu. Práve tu tento rok investovali takmer 25 miliónov eur do nových prepravných zařriadení. Pôvodná dvojsedačka Raintal bude nahradená lanovkou Comfortline S 10EUB od firmy Leitner. Ponúka široký vstup do kabíny, dostatok priestoru, vyššie stropy a ergonomicky tvarované sedačky. Ďalej dôjde aj na výmeu vleku Brunellen, ktorý od zimy 18/19 nahradí 6-sedačková lanovka. Celkom zaujímavé je, že výmenou lanoviek nedôjde k zvýšeniu prepravnej kapacity, a tak sa stredisko rozhodlo nepridávať ani ďalšie kilometre zjazdoviek. Vlastne možno skôr dôjde na skrátenie niektorých tratí, nakoľko nová nástupná stanica budovanej gondoly Raintalbahn je situovaná o čosi vyššie ako bol nástup na pôvodný vlek. Pokojná atmosféra by mala na Kitzbüheler Horn prevládať aj naďalej, aby sa návštevníci mohli venovať relaxácii, rozjímaniu a rodine - zmena by mala byť len v ešte väčšom komforte. Mimochodom: Obidve spomínané nové lanovky by mali premávať presne od oficiálneho začiatku lyžiarskej sezóny na Kitzbüheler Horn - 8. decembra 2018.

 

KATSCHBERG

Na Katschbergu pokračujú v modernizácii, a to budovaním osemmiestnej kabínovej lanovky Silverjet I a jej údolnej a strednej stanice. Dlhšie čakacie časy v St. Margarethen budú už onedlho minulosť. Lanovku začínali stavať na začiatku apríla, jej spustenie do prevádzky je naplánované presne na deň začiatku zimnej sezóny, teda na 1. december. Lyžiarom by malo dobre poslúžiť 60 moderných kabin, každá pre 8 osôb, ktoré vyvezú lyžiarov hore za 5 minút. Prepravná kapacita bude dosahovať až 2600 osôb za hodinu.

Nová údolná stanica lanovky Silverjet v stredisku Katschberg  - © Katschberg

Nová údolná stanica lanovky Silverjet v stredisku Katschberg

Copyright: Katschberg


KITZSTEINHORN/MAISKOGEL

"Spájame to, čo k sebe patrí" - tak znie hlavné motto rozsiahlej investície a projektu s názvom "K-onnection". Na Maiskogel by sa mali lyžiari v blízkej dobe dostať priamo z Kaprunu dvoma novými lanovkami. A z Maiskogelu sa potom rýchlo a pohodlne prepravia na Langwiedboden v ľadovcovom lyžiarskom stredisku Kitzsteinhorn. Už od decembra 2018 by mala do obľúbeného rodinného strediska premávať nová MK Maiskogelbahn, 10-miestna vysoko komfortná lanovka. Údolná stanica lanovky MK Maiskogelbahn bude srdcom kaprunského centra: Stane sa centrom služieb s pokladňami, úschovňou lyží s vyše 2000 úložnými boxami a s modernou požičovňou výstroja a športovým obchodom. Od decembra 2019 potom prepojí Maiskogel s Kitzsteinhornom lanovka 3K (Kaprun-Kitzsteinhorn-K-onnection). Vďaka tomuto novému spojeniu dôjde na úplné prepojenie rodinného strediska Maiskogel s ľadovcovým Kitzsteinhornom.

 

OBERGURGL-HOCHGURGL

Na konci Ötztalskeho údolia v Obergurgl-Hochgurgl bola už v roku 2015 slávnostne uvedená do prevádzky nová lanovka Kirchenkarbahn. Od zimy 2018/19 sa táto lanovka dočká predĺženia a dobudovania druhej sekcie. Nová 10-miestna kabínová lanovka od Doppelmayra vás vyvezie až do výšky 2.839 m a lyžiarske terény rozšíri jedna nová ˇhalká zjazdovka so systémom technického zasnežovania.


HOCHZILLERTAL | HOCHFÜGEN | SPIELJOCH

Novinky pripravujú v Zillertalskom údolí. V lyžiarskom stredisku Hochzillertal vás už od tejto sezóny dopraví tesne pod vrchol Wetterkreuze do výšky 2400 m nová 10-miestna gondola Wimbachexpress. Vo Fügen je už do minulej zimy v prevádzke lanovka Spieljochbahn, ktorá vás rýchlo a pohodlne prepraví rovno do strediska. Na zimu 2019/2020 je plánované vybudovanie tzv. "Peak-to-Peak" lanovky, ktorá spojí dva vrcholy - Riederer Wetterkreuz a Onkeljoch.


SILVRETTA MONTAFON

Na mieste údolnej stanice "Alten Talstation", v ktorej sa nachádza nástup na sedačkovú lanovku Versettla v Gaschurnu, sa buduje - a od zimy 2018/19 bude pre lyžiarov sprístupnená nová budova. Jej súčasťou bude športový obchod a après-bar s otvorenou a krytou terasou a osem metrov dlhým Sky barom. Projektový manažér výstavby Christian Pfister k tomu povedal: "Nový bar odráža lyžiarsku históriu mesta a Montafonu. Zvolený štýl môžeme opísať ako "alpine-chic": veľa tradičných prvkov interiéru je kombinovaných s módnymi doplnkami - od drevených stropov s oceľovými konštrukciami cez robustné stoly s modernými stoličkami až po veľkoformátové historické fotografie lyžiarov, ktorí ovplyvnili vývoj Silvretta Montafon." Skupina Silvretta Montafon investuje do výstavby novej "Alten Talstation" asi 4,9 miliónov eur.


DAMÜLS MELLAU

Stará dvojsedačka Oberdamüls už si svoje odslúžila, a tak prenecháva miesto modernej odpojiteľnej 6-sedačkovej lanovke. Tá ponúkne ľahký nástup vďaka dopravnému pásu a do vrcholovej stanice vás dopraví rýchlosťou 6 m/s. Štýlové sedačky sú opatrené vyhrievanými sedadlami a bublinami na ochranu pred vetrom a zlým počasím. K novej lanovke Sunnegg sa dostanete cez zjazdovku č. 17.


SNOW SPACE SALZBURG

V lete 2018 prebehla výmena štvorsedačky Sonntagskogel 2 v skiareáli Snow Space Salzburg. Práve tá predstavovala poslednú prekážku medzi dvoma lyžiarskymi horami Grafenberg a Gernkogel vo Wagraine a St. Johann. Starú sedačkovú lanovku nahradí moderná a výkonná osemmiestna sedačková lanovka, ktorá bude premávať po mierne upravenej trase až tesne pod vrchol Sonntagskogel. Stavať sa začalo v júni, už na konci novembra či na začiatku decembra bude lanovka pripravená odviezť prvých lyžiarov. Okrem zvýšenej prepravnej kapacity bol hlavným cieľom stavebného projektu komfort - nová lanovka je vybavená ochranou proti poveternostným vplyvom, teda bublinami, vykurovaním sedadiel a tlmením nárazov a vibrácií. Jazda touto lanovkou teraz bude stať za to nielen vďaka tomu, že ide o skvelé spojenie medzi Wagrainom a St. Johann, ale aj preto, že obsluhuje novo rozšírenú zjazdovku, ktorej terén je teraz oveľa príťažlivejší.


ZILLERTAL ARENA:

V lyžiarskej oblasti Zillertal Arena tento rok investovali do technického zasnežovania. V lokalite Rosenalm v Zell am Ziller vzniká pred zimou 2018/19 nová retenčná nádrž s kapacitou 150.000 metrov kubických. Vďaka tomuto projektu, do ktorého sa investovalo 13 miliónov eur pokryje technické zasnežovanie takmer celých 100% zjazdoviek v stredisku Zell am Ziler. 

Okrem zasnežovacej techniky pribudne v Zillertal Arene ešte jeden nový vlek, resp. lanovka. So začiatkom zimnej sezóny spustia do prevádzky 6-sedačkovú lanovku Larmach v Königsleiten. Lanovka od Doppelmayra prepraví za hodinu až 2800 osôb a na svojej trase za 4,5 minúty prekoná prevýšenie 321 metrov. Do lanovky, vybavenej bublinami a vyhrievaním sedadiel, stredisko investovalo 8,5 mil. eur. 

 

GLUNGEZER

51 rokov premávala pre lyžiarov dvojsedačka z údolnej stanice v Tulfes do strednej stanice Halsmarter. Od polovice decembra ju nahradí nová, moderná 10-miestna kabínová lanovka od firmy Doppelmayr. Ta vás za sedem minút dostane pohodne a bezpečne o 600 výškových metrov vyššie do strednej stanice Halsmarter. Nateraz ide všetko podľa plánu, koncom septembra by mali pracovníci od Doppelmayr začať naťahovať laná. Začiatkom novembra prebehnú testy, začiatkom decembra zopár skúšobných jázd a po kolaudácii a schvalovacom procese by mala nová lanovka od 21.12.2018 začať prevážať prvých lyžiarov.


SKICIRCUS SAALBACH-HINTERGLEMM LEOGANG FIEBERBRUNN

Návštevníci rakúskeho strediska Skicircus Saalbach-Hinterglemm Leogang Fieberbrunn sa môžu v tejto zimnej sezóne tešiť na viaceré nové prepravné zariadenia. Ohnivo červenú starú Kohlmaisbahn nahradí moderná gondola pre 10 osôb, budovaná v dvoch sekciách. Nová stredná stanica Kohlmaisbahn je situovaná asi 30 metrov na západ a výstavba budovy začala už v roku 2017. Toto leto bola započatá výstavba údolnej stanice a novej vrcholovej stanice. Od decembra už bude lanovka na všetkých úsekoch kompletne dokončená a začne premávať. 

Nahradená bude aj stará šesťsedačka Asitzmuldenbahn. Od novembra 2018 bude namiesto nej premávať moderná 8-sedačková lanovka s vyhrievanými sedadlami, bublinami a automatickou bezpečnostnou poistkou. Nová lanovka Asitzmuldenbahn prepraví až 3500 osôb za hodinu. 

V Saalbach-Hinterglemm sa budujú dve nové retenčné nádrže: nádrž Hochalm II (kapacita: 251 300 m³) bude dokončená v októbri 2019, nádrž Streuböden (kapacita 155 000 m³) už v októbri 2018.

Nová nástupná stanica lanovky Kohlmaisbahn v Saalbach Hinterglemm  - ©  Tourismusverband Saalbach Hinterglemm

Nová nástupná stanica lanovky Kohlmaisbahn v Saalbach Hinterglemm

Copyright: Tourismusverband Saalbach Hinterglemm

 

BAD GASTEIN

V údolí Gasteinertal rastie nová lanovka Schlossalmbahn, ktorú spustia do prevádzky v decembri 2018. "Generačný projekt Schlossalm NEU“ so sebou nesie investície vo výške 84 miliónov eur a zahŕňa vybudovanie novej 10-miestnej kabínovej lanovky Schlossalmbahn vrátane novej multifuinkčnej nástupnej stanice, ktorá sa premiestni na druhú stranu cesty, a umožní tak voľný prístup do lyžiarskeho areálu. Prepravná kapacita stúpne z pôvodných 1400 na 3000 osôb za hodinu. Nová horná stanica je situovaná o čosi vyššie a lyžiari si po vystúpení z lanovky budú môcť vybrať až z troch možných zjazdov, po ktorom sa spustiť (Schlossalm, Small Nick a Haitzingalm) - každá zo zjazdoviek má viac ako 1200 metrov prevýšenia.

Lanovka nahradí pôvodnú Standseilbahn, dvojsedačku Haitzingalm aj štvorsedačku Kleine Scharte. Vysokorýchlostná štvorsedačka Sendleiten je už takisto odstránená a na úplne rovnakej trase ju nahradí odpojiteľná 8-sedačková lanovka s kapacitou okolo 4000 osôb za hodinu. V lyžiarskom stredisku Schlossalm príde k vybudovaniu ďalších 20 hektárov zjazdoviek. Plánuje sa aj vybudovanie retenčnej nádrže s objemom 150 tisíc metrov kubických vody. Toto jazierko zabezpečí od roku 2020 technické zasnežovanieí pre všetky terajšie aj novo vybudované zjazdovky.

Nová nástupná stanica lanovky Schlossalmbahn v Gasteine  - © Gasteiner Bergbahnen

Nová nástupná stanica lanovky Schlossalmbahn v Gasteine

Copyright: Gasteiner Bergbahnen

 

Nové lanovky a vleky vo Švajčiarsku

 

ZERMATT

Už 29. septembra 2018 sa spúšťa do prevádzky nová nová 3S (trojlanová) lanovka z Trockenen Steg na Klein Matterhorn. Po dvoch rokoch výstavby je dokončená jedna z najpozoruhodnejších lanoviek v Alpách. Najväčší stavebný projekt spoločnosti Zermatt Bergbahnen AG realizovalo dokopy 38 firiem zo Švajčiarska a Talianska a náklady sa vyšplhali na 52 miliónov švajčiarskych frankov. Lanovka 3S-Bahn prepraví na najvyššie položenú výstupnú stanicu Európy až 2000 osôb za hodinu. K novej veľkolepej lanovke pribudne od zimy 2020/2021 aj ďalší vlek z pomeyného bodu Testa Grigia na švajčiarsko-talianskej hranici.

Vizualizácia novej vrcholovej stanice v Zermattu v nadmorskej výške cez 3800 metrov - vľavo možno vidieť výstupnú stanicu starej gondoly Großraum.  - © Zermatt Bergbahnen AG

Vizualizácia novej vrcholovej stanice v Zermattu v nadmorskej výške cez 3800 metrov - vľavo možno vidieť výstupnú stanicu starej gondoly Großraum.

Copyright: Zermatt Bergbahnen AG


GSTAAD

Stavba novej lanovky Saanerslochbahn v Gstaadu sa začala už v roku 2017. Túto zimu sa chystá jej spustenie do prevádzky, a tak sa návštevníci môžu tešiť na rýchlu a pohodlnú prepravu priamo do lyžiarskeho strediska či na na Saanerslochgrat. Ku komfortu prispieva okrem bezbariérového prístupu aj dostatok priestoru v kabínach. Ide o prvú gondolu švajčiarskeho výrobcu Garaventa vo forme tzv. „D-Linie“ a svetovou novinkou je aj presklená strecha tejto lanovky.

Snímka z dronu ukazuje výstupnú stanicu novej lanovky Saanerslochbahn  - © Gstaad

Snímka z dronu ukazuje výstupnú stanicu novej lanovky Saanerslochbahn

Copyright: Gstaad


LES DIABLERETS

Od budúcej zimy bude mať Les Diablerets novä kabínkovú lanovku! Nová gondola "Le Diablerets Express" prepraví lyžiarov z Les Diablerets cez La Jorasse do Les Mazots. Desaťmiestna gondola s prepravnou kapacitou 2500 osôb za hodinu a rýchlosťou 6 metrov za sekundu vystúpa k vrcholovej stanici za 6 minút a 30 sekúnd. V rámci terénnych úprav vznikne v La Jorasse osvetlená zjazdovka (od strednej stanice lanovky do Les Diablerets). Pre najmladších lyžiarov sa v lokalite Les Mazots stavia cvičný priestor so 100 metrovým pohyblivým pásom.
 

SAAS FEE

Na hore Hannig v Saas Fee už sa nelyžuje, hora je však stále obľúbeným výletným cieľom pre zimných športovcov aj letných turistov. Nová kabínová lanovka nahradzuje doterajšiu štvorsedačku na rovnakej trase, návštevníci sa do výšky 2337 m.n.m., teda až na Hannig, dostanú za 4 minúty jazdy. 10-miestna gondola má bezbariérový vstup, panoramatické okná a spĺňa aj náročné požiadavky návštěvníkov na pohodlie. Hannigbahn premáva celoročne, prepravuje okrem klasických tursistov aj rodiny s kočíkmi a osoby s poruchou hybnosti. Vďaka priestranným 10-miestnym gondolám je možné ľahko prepraviť aj horské bicykle, kolobežky a podobne.

Na ľadovci vyrastá nová výstupná stanica ľadovcového vleku Mittelallalin 1. Je situovaná o čosi nižšie a napravo od súčasnej stanice, lebo výjazd bol kvôli topeniu ľadovca v poslednom čase veľmi strmý. Doterajšia údolná stanica by sa mala posunúť asi o 20-30 m naľavo. Ďalšia novinka prichádza v podobe posilnenia prepravnej kapacity vleku Mittelallalin 1 vybudovaním nového lyžiarskeho vleku 2-GSL Mittelallalin 4, ktorý vedie súbežne s Mittelallalin 1.

 

ANDERMATT / SEDRUN

Spojenie lyžiarskej oblasti bude od zimy 2018/19 ešte tesnejšie. Práce na výstavbe kabínovej lanovky Oberalppass-Schneehüenerstock sú v plnom prúde, rovnako ako budovanie retenčnej nádrže v lokalite Oberalpsee. Návštevníci sa od zimy budú môcť občerstvit a zohriať v samoobslužnej reštaurácii s vyhliadkovou terasou v hornej stanici na Schneehüenerstock. Ďalšia nová reštika sa otvára na Gütsch. Prebiehajú aj terénne úpravy na nových zjazdovkách, zasnežovaní a rozšírení detského parku Kinderland nad Nätschenem.

 

 

Nové lanovky a vleky v Taliansku

 

TRE CIME DOLOMITI | ALTA PUSTERIA

Po viac ako 40 rokoch prevádzky doslúžila dvojmiestna sedačková lanovka a nahradí ju odpojiteľná 6-sedačka s bublinami a vyhrievanými sedačkami od firmy Leitner. S novou sedačkovou lanovkou sa celá plocha zjazdovky pod rozľahlou náhornou plošinou doširoka otvorí. „Vďaka novej lanovke sa tieto už tak široké zjazdovky stanú so začiatkom ďalšej zimnej sezóny najobľúbenejšími v celom lyžiarskom stťedisku,“ je presvědčený Mark Winkler, výkonný riaditeľ Tre Cime AG. Okrem výstavby novej lanovky sa v Alta Pusteria investuje do zasnežovania: nový zasnežovací systém bude najvýkonnejší v celom severnom Taliansku. Čas zasnežovania delého strediska sa skráti na rekordnú dobu 40 hodín! Zlepšuje sa aj rozmanitosť tunajších zjazdoviek. Od zimy 2018/19 budú lyžiarom k dispozícii dve nové pisty: mierna varianta k existujúcj čiernej zjazdovke „Kristlerhang“ a nová modrá a pekne široká trať na lyžiarskom svahu „Croda Rossa“ smerom na Signaue. V skiareáli navyše pribudnú dve rodinné zábavné zjazdovky s atrakciami, tzv. "fun slope" a nová chata zvaná "Zin Fux". A to ešte stále nie je všetko: V najbližších rokoch by malo dôjsť k prepojeniu s rakúskym strediskom „Thurnthaler“ a s benátskym Val Comelico prostredníctvom nového vleku. Z aktuálnych 110 kilometrov zjazdoviek by sa tak ponuka po zlúčení stredísk mala rozšíriť na 160 km zjazdoviek!

 

MALGA SAN VALENTINO | HAIDERALM a SCHÖNEBEN | BELPIANO

Plány na spojenie dvoch lyžiarskych stredísk – Haideralm a Schöneben – existujú na papieri už veľa rokov. Základy projektu boli položené po schválení hodnotiacej správy o vplyvu na životné prostredie v roku 2010. Avšak až po zlúčení oboch spoločností - Schöneben AG a Haider AG - sa s projektom znova pohnulo. A tak sú pred zimou 2018/2019 na svete dve gondoly od firmy Leitner: "GD10 St. Valentin-Schöneben", ktorej trasa vedie z dediny Sv. Valentin cez strednú stanicu do strediska Belpiano/Schöneben. Predovšetkým táto časť projektu má dve dôležité prednosti: V prvom rade sa trasa lanovky dôsledne vyhýba obydleným oblastiam a za ďalšie, lanovka slúži ako ústredné prepravné zariadenie medzi Haideralm a Schöneben. Zvláštnosťou novej 10-miestnej lanovky je dĺžka jej trasy: so 4,3 km ide o jednu z najdlhších lanoviek svojho druhu. Ďalšia kabínová lanvoka, ktorá zabezpečí pohodlný presun od vrcholovej stanice v Schöneben, je "GD10 Höllental".  Tu je aj nástup na zjazdovku Höllental a dostanete sa odtiaľ k novej spojovacej zjazdovke, ktorá vedie k strednej stanici GD10 St. Valentin-Schöneben. A na tomto mieste končí aj nová zjazdovka "Plan Grand" z Haideralmu.

 

V článku sme sa snažili podchytiť aspoň najdôležitejšie novinky v alpských lyžiarskych strediskách pred zimou 2018/19. Článok budeme aktualizovať, akonáhle sa dozvieme o ďalších nových lanovkách, ktoré by vás mohli zaujímať. 

 

Galéria

Snímka z dronu ukazuje výstupnú stanicu novej lanovky Saanerslochbahn - © Gstaad
Od zimy 2018/2019 budete môcť na zjazdovky v Hochkönig nastúpiť rovno z dediny - © Hochkönig
Nová lanovka v hornobavorskom stredisku Jenner - © www.jennerbahn.de
Nová údolná stanica lanovky Silverjet v stredisku Katschberg - © Katschberg

Zobraziť všetko

 

Reklama

Mohlo by ťa zaujať

Reklama

Reklama