Štatistiky od nepamäti ukazujú, že raňajky sú najdôležitejším jedlom dňa a nikdy by ste ich nemali vymeškať.  Toto počúvame stále dookola, teraz však prišiel čas zistiť prečo.

Tí, čo pravidelne raňajkujú, majú tendenciu mať viac sily, vytrvalosti a lepšie duševné schopnosti, akými sú koncentrácia, bdelosť a pamäť. Lepšia nálada z raňajok je pre športovcov prospešná tým, že jednoduchšie zostanú v pokoji a majú pozitívne myšlienky.

Konzumácia raňajok vám môže pomôcť pri snahe schudnúť. Poriadne jedlo hneď ráno znižuje chuť na neskoršiu konzumáciu menších nezdravých jedál, ako sú čokolády a podobne. Práve vymeškanie raňajok môže viesť k nasledovnému zbytočne veľkému kalorickému príjmu, ktorý neskôr vedie k príbytku na váhe. Ak si vyberiete správne raňajky, napomôže vám to aj k výberu zdravšieho obeda.

Znie to normálne pre tých z nás, ktorí nemajú problém najesť sa hneď po prebudení. Tí, ktorí ráno nemávajú náladu na jedlo majú s pravidelným raňajkovaním problémy.

Návod ako sa naučiť raňajkovať:

Začnite s malou porciou, napríklad celozrnným toastom a kúskom ovocia. Za pár dní pridajte viac jedla. Ovocie je dôležité kvôli vláknine. Na výber je naozaj veľké množstvo: pomaranče, grapefruity, jablká, banány, hrozno, kiwi, mangá, melóny alebo jahody. Zjedzte dve dávky ovocia každé ráno. Ovocie z konzervy je tiež dobrou voľbou. Cereálie zaliate mliekom sú taktiež dobrým začiatkom dňa. Úplne najlepšie sú však ovsené vločky.

Tu je zoznam nápadov na raňajkové menu pre každého jedáka. Vytlačte si ho a pripnite na chladničku.

  • Celozrnné cereálie s ovocím a 2 deci mlieka alebo jogurtu.
  • Ovsené vločky s mliekom a ovocím/orieškami
  • Jedno varené vajce a 2 plátky celozrnného chleba, ovocie
  • Palacinky s džemom a pohár mlieka
  • Anglický muffin so syrom a paradajkou
  • Omeleta so zeleninou a plátok celozrnného chleba
  • Tofu a zelenina

Pamätajte, že každý z nás máme svoje individuálne potreby na kalorické príjmy. To však neznamená, že sa máte obmedzovať vo svojej fantázii pri tvorení raňajkového menu. Nech sa vašou rannou prioritou stanú raňajky.