Každý z nás má pred zimou pocit, že by mal pre svoje telo niečo urobiť, aby zimnú sezónu prežil bez úrazu. K tomu nám pomôžu nielen ochranné pomôcky, ale taktiež fyzická príprava pred sezónou a počas nej.

Fyzickou kondíciou na úrovni môžeme predísť množstvu zbytočných úrazov. Viacerí z vás poznáte skôr klasické cviky na posilnenie nôh a iných častí tela. Medzi tie zaraďujeme napríklad drepy, rotoped alebo plávanie. Dnes by som vám ale chcel predstaviť cviky a spôsob prípravy, ktoré pomáhajú zlepšiť stabilitu a posilniť telo komplexne.


BOSU


Jedna z možností komplexného cvičenia je pomôcka nazývaná bosu. Ide o balančnú podložku, na ktorej je možné vykonávať rôzne cviky zamerané na posilnenie rôznych častí tela. Avšak bosu predovšetkým rozvíja balančné a reakčné schopnosti. Pre tých náročnejších z vás existujú aj varianty cvikov, ktoré môžete vyskúšať na klasickom fitness balóne. Medzi cviky posilňujúce nohy a stabilitu tela zaraďujeme napríklad:

Tricepsový zdvih na jednej nohe
Jednou nohou sa postavíte na stred podložky a vykonávate tricepsový zdvih za hlavou. Záťaž zvoľte pomerne nízku, cvik nie je zameraný na silu, ale koordináciu. Pri cviku spevnite vrchnú časť tela a hlavu držte nad stredom podložky. Cvik je zameraný na rozvoj koordinácie tela, rovnováhu a posilnenie tricepsu a nohy, na ktorej balansujete.

Drep a drep so záťažou
Ide o klasický drep, kedy sú od seba nohy vzdialené zhruba v šírke ramien. Jediný rozdiel je v tom, že cvičíte naboso. V tomto prípade posilňujete nohy ďaleko účinnejšie, pretože balansovaním využívate svaly efektívnejšie a zlepšujete si koordináciu tela. Tento cvik je taktiež možné cvičiť s prídavnou záťažou alebo môžete vyskúšať ho cvičiť na špičkách.

 

 

SLACKLINE


Slackline je balansovanie, chodenie a skákanie na textilnom popruhu napnutom medzi dvoma pevnými bodmi (napríklad stromami alebo stĺpmi). Poznáme dva druhy Slacklinov a to klasické a trick lajny, ktoré sú širšie a pružnejšie. Základom pre prvé kroky je sledovať akýkoľvek pevný bod na druhej strane popruhu. Musíte spevniť hornú časť tela a sústrediť sa.

Chodenie po popruhu zlepšuje držanie tela, rovnováhu a zároveň posilňuje chrbtové, brušné svaly a taktiež nohy. Naučíte sa byť koncentrovaný a uvoľnený. Je to zábavnejší spôsob prípravy na zimu, než klasické posilovanie. Slackline je pomerne cenovo dostupný, základné sety sa pohybujú na úrovni okolo 40 eur. Napnúť ich môžete prakticky kdekoľvek a kedykoľvek.